• بشقاب میناکاری اصفهان

بشقاب میناکاری اصفهان

اگر به تاریخ سری زده باشید این مسئله را به وضوح متوجه خواهید شد که سراسر تاریخ باشکوه و با قدمت هزاران ساله ایران زمین پر بوده از هنر و هنرمندی ایرانیان. به جرأت می‌توان گفت که ایرانیان هنری را در ذات و ذائقه خود پرورش داده‌اند که نمی‌توانیم در هیچ کجای دنیا مانند آن را پیدا کنیم. میناکاری هنری پنج هزار ساله در طول تاریخ ایرانیان است که امروزه توانسته نظر بسیاری از ایرانیان و غیر ایرانیان را به خود جلب کند، یکی از صنایع دستی مهم ایران و به خصوص شهر اصفهان میناکاری است.
اوج دوره‌ی میناکاری اصفهان در زمان صفویان بوده است. به همین دلیل می‌توانیم میناکاری را یک هنری که در تمامی ادوار تاریخی رخ نمایی کرده است، بدانیم. هنر میناکاری امروزه مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است، چرا که اصالت و قدمت یک تمدن چندین هزار ساله را به نمایش می‌گذارد.

بشقاب میناکاری اصفهان
بشقاب میناکاری اصفهان

در حال حاضر این هنر روی ظروف مختلف از قبیل گلدان، بشقاب، قاب عکس، ساعت، درب و پنجره زیارتگاه‌های مقدس، جواهرات و اشیای تزیینی کوچک انجام می‌شود. بشقاب میناکاری اصفهان یکی از صنایع دستی است که می‌توانیم آن‌ را به تمامی جهان صادر نماییم. با استفاده از یک رنگ پودری به رنگ‌های آبی لاجوردی و آبی فیروزه‌ای زمینه میناکاری بر روی بشقاب‌های مسی فراهم می‌شود.
پس از آن به کمک ابزار و قلم‌ها نقش و نگاره‌ها بر روی بشقاب میناکاری اصفهان به رقص در می‌آید. نهایتا لازم است که بشقاب میناکاری اصفهان لعاب کاری شود. به عبارت ساده‌تر لعاب زنی باعث پایدار ساختن ظروف خواهد شد. از نظر بسیاری از افراد پیاده‌سازی این هنر ممکن است آسان باشد، اما حقیقتی که وجود دارد عشق هنرمند به اثر است. در میناکاری توسط نقاش و حکاکان، آثار بر روی ظروف پیاده‌سازی می‌شود، سپس به کمک سایر رنگ‌های قرمز، سبز، سیاه، زرد و آبی نقوش در هم می‌آمیزند و زینت بخش بشقاب میناکاری اصفهان می‌شوند.

فروش بشقاب میناکاری اصفهان

فروش بشقاب میناکاری اصفهان

برخی از کارشناسان تاریخی میناکاری اصفهان را به دوره اشکانیان و ساسانیان نسبت می‌دهند. چیزی که در شهر اصفهان قابل دسترس‌تر است انواع بشقاب میناکاری اصفهان می‌باشد که تعدادی از آن‌ها در موزه‌های ایران و در خارج از کشور وجود دارد. بسیاری از گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند زیباترین چیزی را که مد نظر قرار می‌دهند، بشقاب میناکاری اصفهان است که در شهر اصفهان تولید و عرضه می‌گردد.
بشقاب میناکاری اصفهان توانسته است چشم جهانیان را به خود خیره نماید. هنرمندانی توانسته‌اند این هنر چندین هزار ساله را سینه به سینه و نسل به نسل منتقل نموده و وارث میراث چند هزار ساله باشند. استقبال از انواع آثار میناکاری اصفهان فرصت اشتغال‌زایی افراد زیادی را برای فروش بشقاب میناکاری اصفهان فراهم کرده است.

در شهر اصفهان هنرمندان فرهیخته‌ی زیادی در زمینه‌ی فروش بشقاب میناکاری اصفهان فعالیت می‌کنند. امروزه کارگاه‌های میناکاری بیشتر در اصفهان و تهران واقع شده‌اند. این شهرها مکان‌هایی هستند که می‌توانیم معتبرترین مراکز فروش بشقاب میناکاری اصفهان را در آنجا پیدا کنیم. هرچند شکی وجود ندارد که بسیاری از شهرها و حتی کشورهای دیگر از این آثار برخوردار هستند.
اصلی‌ترین نکته برای شناخت بشقاب میناکاری اصفهان اصل و خرید آن از مراکز معتبر فروش بشقاب میناکاری اصفهان این است که رنگ سفید در میناکاری وجود نداشته باشد. مهم‌ترین مزیت بشقاب میناکاری این است که می‌توان آن‌ها را با آب ولرم و مواد شوینده شستشو داد. در حال حاضر اصفهان قطب میناکاری در ایران است. اکثر صنعتگران میناکاری از سبک‌های مشابه دوره قاجار استفاده می‌کنند.
بسیاری از هنرمندان ایرانی رنگ لاجوردی به کار رفته در بشقاب میناکاری اصفهان را استعاره‌ای از بهشت می‌دانند. تنها یک هنرمند ایرانی می‌تواند هنری را نقش آفرینی کند که چندین هزار سال پیش اکثر مردم به این هنر می‌پرداختند، در واقع ما هنر میناکاری و هزاران هنر دیگر را سینه به سینه و نسل به نسل به هنر دوستان ایرانی منتقل کرده‌ایم.

فروش بشقاب میناکاری اصفهان

در فروشگاه میناساز ما با هدف دستیابی به بالاترین سطح رضایت مشتری کار می‌کنیم. کارشناسان فروش ما تلاش می‌کنند تا نیازهای متنوع مشتری را درک کرده تا کاربردی‌ترین راه حل‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهند. امیدواریم بتوانیم در قالب یک همکاری خوب محصولاتی در سطح انتظار شما ارائه دهیم.

هدیه تبلیغاتی میناکاری اصفهان

میناکاری یکی از صنایع دستی معروف در شهر‌‌های تاریخی مانند اصفهان است.‌ شهر اصفهان هنرمندان زیادی را در خود دارد که به‌ این هنر زیبا می‌پردازند و هنرآموزان زیادی را پرورش می‌دهند. حتما تا کنون به این موضوع برخورده‌اید که برای اشخاصی که مهم و ارزشمند هستند، به دنبال هدیه مناسب می‌گردیم و آثار مینا کاری را انتخاب می‌کنیم، چرا که هم می‌تواند اصالت هنر و اوج هنرمندی یک تمدن چندین هزار ساله را به رخ بکشند و هم وسیله تزیینی مناسبی برای اشخاصی است که دوستشان داریم. میناکاری یکی از هنرهایی است که در تمام ادوار تاریخی نه تنها از بین نرفته، بلکه در تمامی دوران‌ها مورد توجه پادشاهان وقت بوده است.
از این رو میناکاری یکی از بهترین و مهم‌ترین هنرهای دستی در سراسر دنیا است، به همین دلیل بهتر است با ارج نهادن به آثار میناکاری از این هنر هزاران ساله‌ی میناکاری حمایت کنیم. برای مناسب‌های مختلف از هدیه تبلیغاتی میناکاری اصفهان استفاده می‌شود.

هدیه تبلیغاتی میناکاری اصفهان

بسیاری از مدیران شرکت‌ها برای تشویق کارمندان خود از هدیه تبلیغاتی میناکاری اصفهان استفاده می‌کنند. همچنین برای آغاز سال هدیه تبلیغاتی میناکاری اصفهان گزینه‌ی ایده‌الی برای هدیده دادن و معرفی شرکت به سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف است. بشقاب میناکاری اصفهان یکی از بهترین آثار میناکاری است که هم برای مصرف شخصی بسیار مناسب است و هم از آن به هدیه تبلیغاتی میناکاری اصفهان استفاده می‌شود.
هنر میناکاری یکی از برجسته‌ترین هنرهایی است که بر روی ظروف، گلدان، ساعت و غیره استفاده می‌شود. صنعتگران انواع تکنیک‌ها را برای پیاده سازی میناکاری به کار می‌برند. بسیاری از محصولات میناکاری بنا به ماهیت و فرایند تولید، بسیار بادوام بوده و از ثبات بسیاری برخوردار هستند. ظروف، گلدان و ساعت‌های میناکاری شده برای هدیه تبلیغاتی میناکاری اصفهان مناسب هستند.

مقالات مرتبط با میناکاری

هنر پنج هزار ساله میناکاری

حمایت از هنر پنج هزار ساله میناکاری

اگر تاریخ را ورق بزنید می‌توانید این را به درستی درک کنید که…
طرح‌های هنر میناکاری

بررسی انواع طرح‌های هنر میناکاری

میناکاری یکی از هنر‌هایی است که در آن رنگ نقش زیادی را در ایجاد…