• قیمت میناکاری اصفهان

قیمت میناکاری اصفهان

هنر‌ میناکاری از جمله هنرهایی است که سابقه دیرینه‌ای در تاریخ دارد. این هنر توسط هنرمندان خوش ذوق بر روی فلزاتی مانند طلا و نقره ساخته‌ می‌شود.‌ میناکاری یک هنر قدیمی و در عین حال پر جنب و جوش و زیبا است که نتیجه نهایی حتی در ابعاد کوچک، تماشایی است. قدمت میناکاری به ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد بر می‎گردد. میناکاری از تلفیق ابزارهایی مانند ظروف و رنگ‌های مخصوص‌ مینا که به صورت پودر هستند، ساخته می‌شود. برای رنگ‌آمیزی و طراحی کردن ظروف مینا از مواد رنگی که پودری هستند، استفاده‌ می‌شود. هنر میناکاری روی انواع ظروف مختلف نظیر بشقاب، گلدان، قاب عکس و … قابل اجراست.
هنرمند میناکار برای خلق ظروف مینا از رنگ‌های مختلف آبی لاجوردی، بنفش مایل به قرمز، سبز، آبی، زرد و سیاه استفاده می‌کند. در قدیم از لعاب‌های رنگی برای کار کردن بر روی ظروف‌ میناکاری استفاده‌ می‌شد اما امروزه بیشتر از لعاب‌های سفید برای زیرسازی ظروف‌ مینا استفاده‌ می‌کنند. عوامل مختلفی بر روی قیمت میناکاری اصفهان تاثیر می‌گذارد که مهم‌ترین آن‎ها کیفیت و اصالت ظروف میناست. زیر ساخت با کیفیت با بهترین لعاب، نقاشی ظریف و دقیق، شفافیت و درخشندگی سطح مینا، مقاومت در برابر حرارت، طرح‎های متفاوت ظروف مینا و غیره از فاکتورهایی است که قیمت میناکاری اصفهان را تعیین می‌کند.

قیمت میناکاری اصفهان
قیمت میناکاری اصفهان

تشخیص ظروف میناکاری اصیل و با کیفیت به تخصص و تجربه نیاز دارد. قیمت میناکاری اصفهان در برابر هنر دست هنرمند خوش ذوق و زحمت او بسیار ناچیز است.
وسایل و ظروف مینا اغلب به صورت مقعر، محدب و یا صاف هستند. طبیعی است کار روی ظروف مقعر سختی بیشتری داشته و دقت بالا هنرمند میناکار را می‌طلبد. اهمیت آثار میناکاری به حدی زیاد است که امروزه بسیاری از ظروف میناکاری در موزه‌ها نگهداری شده و یا به تمام جهان صادر می‌شود. همانطور که می‌دانید اصفهان یکی از مراکز مهم هنر میناکاری است. این شهر به دلیل ویژگی‌های تاریخی و گذشته‌‌‌ای که در پی داشته است جزء یکی از مهم‌ترین مراکز تولید و عرضه هنر میناکاری محسوب می‌شود. در واقع میناکاری یکی از هنرهایی است که می‌تواند تاریخ باشکوه و هنرمندانه‌ی ایران را به درستی به جهانیان نشان دهد.
کیفیت و ظریف کاری نقوش در قیمت میناکاری اصفهان نقش مهمی دارند. طبیعتا هر چقدر طرح‌های به کار رفته ظریف‌تر و با دقت بیشتری انجام شوند، ظرف میناکاری از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود، در نتیجه قیمت میناکاری اصفهان بالاتر خواهد رفت. امروزه هنر میناکاری توانسته است منبع خوبی برای ورود ارز به کشور باشد چرا که ما با ساده کردن این هنر و استقبال بی نظیر خارجیان نسبت به میناکاری توانستیم میناکاری را تبدیل به یک منبع مالی و درآمدی برای کشور تبدیل کنیم. آثار میناکاری یکی از مهم‌ترین سوغات‌ها برای کشور ما محسوب می‌شوند و گردشگران ایرانی و خارجی مبهوت آن می‌شوند.

ارزش هنری بهترین میناکاری اصفهان

بهترین میناکاری اصفهان یکی از مهم‌ترین هنرهایی است که توانسته‌ایم به تمامی جهانیان نشان دهیم. هر سرزمینی به غیر از جاذبه‌های گردشگری که مسافران زیادی را جذب می‌‎کند، سوغات و صنایع دستی آن یکی از مهم‌ترین و حائز اهمیت‌ترین مسائلی است که باید بیشتر به آن توجه شود. اگر تاکنون با تعدادی از توریست‌هایی که به ایران سفر می‌کنند هم صحبت شده باشید تمامی آن‌ها بر این مسئله اعتراف می‌کنند که ایران علاوه بر آثار معماری بسیار زیبایی که برای هر شخص می‌تواند حائز اهمیت و چشم‌نواز باشد، صنایع دستی مانند میناکاری دارد که در هیچ کجای جهان نمی‌توانند مانند آن را بیابند.
توریست‌ها یکی از اصلی‌ترین متقاضیان خرید میناکاری اصفهان هستند. قیمت میناکاری اصفهان برای آن‌ها چندان اهمیت ندارد و بیشتر توریست‌ها جذب ارزش هنری بهترین میناکاری اصفهان می‌شوند. چرا که هنر میناکاری حاصل دسترنج هنرمندانی است که تمام لحظات خود را با نقوش مینا رقم زدند، در واقع هنرمند چشمان خود را برای زیباتر شدن نقوش میناکاری هزینه می‌کند و در میان رنگ‌های آبی آن جای می‌گذارد. بشقاب میناکاری اصفهان یکی از زیباترین آثار میناکاری است که نمای زیبایی دارد و بیشتر برای سوغات و هدیه دادن خریداری می‌شود.
میناکاری در اصفهان با آن گنبد‌های لاجوردی، مشتاقان زیادی را برای دیدن این همه زیبایی به اصفهان می‌کشاند، با این که تنها یک رنگ توانسته است این همه زیبایی را خلق کند. هنر میناکاری می‌تواند فرهنگ و ریشه‌های ایران را به زیبایی به سراسر جهان انتقال دهد و هنر ایرانی را به کشور‌های دنیا نشان دهد که ایران از چه هنرهای زیبا و هنرمندانی برخوردار است.

ارزش هنری بهترین میناکاری اصفهان

اصلا نگران نباشید

بهترین و زیباترین ظروف مینای اصفهان را از فروشگاه میناساز خریداری کنید.

خرید میناکاری اصفهان

خرید میناکاری اصفهان

یکی از وسایلی که توسط هنرمندان در صنعت صنایع دستی نقش بسته است، هنر میناکاری بر روی فلز است. البته باید گفت که هنر میناکاری یکی از پرسود‌ترین و پرطرفدارترین صنایع دستی است که امروزه به سایر نقاط در سراسر دنیا صادر‌ می‌شود. هنر میناکاری به دلیل به کار رفتن رنگ آبی فیروزه‌ای به این نام، نامگذاری شده است. مهد و آغاز تبلور این هنر در شهر اصفهان است که بسیاری از هنرمندان و افراد را مجذوب خود نموده است.
هنر میناکاری بسیار با ارزش است و علاقمندان زیادی برای دیدن آثار و بناهای تاریخی و دیدن ظروف زیبای مینا به شهر اصفهان سفر کرده و ظروف و وسایل میناکاری را خریداری‌ می‌کنند. اگر درصدد خرید میناکاری اصفهان هستید، بهتر است از روش‌های تشخیص میناکاری اصیل و مرغوب آگاهی داشته باشید. هنگام خرید میناکاری اصفهان به سطح ظروف توجه کنید، سطح صاف و صیقلی ظروف مینا نشان‎دهنده‎ی کیفیت ظروف است. اگر هنگام خرید میناکاری اصفهان دقت کرده باشید متوجه تنوع رنگ و ریزه‌کاری‌هایی در نقوش خواهید شد، نقوش ظریف و رنگ‌بندی‌های متنوع به ظروف مینا جلوه و ارزش فوق‌العاده‌ای می‌دهد. نقوشی که برای ظروف میناکاری استفاده می‌شود، سنتی هستند و از طرح‌های اسلیمی، ختایی، گل و مرغ، ابنیه تاریخی و مذهبی استفاده می‌کنند.

از فاکتورهای دیگر که هنگام خرید میناکاری اصفهان باید به آن توجه کنید، وزن ظروف میناست. اگر وزن ظروف میناکاری سبک باشد با کمی فشار تغییر شکل داده و زیبایی خود را از دست می‌دهد.
می‌توان هر میناکاری را بر روی فلزاتی مانند نقره و طلا پیاده کرد، در حال حاضر ظروف مسی بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر عناصر محسوب می‌شوند. طبیعی است که آثار میناکاری با توجه به هنر و تلاشی که برای خلق آن صورت می‌گیرد از ارزش بالایی برخوردار می‌شوند. بهتر است هنگام خرید میناکاری اصفهان ظروفی را تهیه کنید که شناسنامه‌دار هستند. میناهای ثبت شده به نام استاد هنرمند و محل ساخت، از ارزش بیشتر و بالاتری برخوردار می‌باشد.
همچنین هنگام خرید میناکاری اصفهان اصالت آثار را در نظر بگیرید و سپس برای خرید میناکاری اصفهان تصمیم‌گیری کنید. صنایع دستی از آن جهت زیبا است که روح هنرمند با آن در می‌آمیزد و به پرواز در می‌آید. به همین دلیل است که هیچ گاه قدیمی و خسته کننده نمی‌شود و در هر نسل و یا دوران زنده و پایدار باقی می‌ماند. در طول تاریخ تولید آثار میناکاری در بسیاری از شهرهای ایران رواج داشته است اما مهد این هنر شهر اصفهان می‌باشد و هر ساله افراد زیادی برای خرید میناکاری اصفهان به این شهر سفر می‌کنند تا بتوانند ظروف میناکاری با اصالت، شناسنامه‌دار و تهیه شده از بهترین و با کیفیت‌ترین مصالح و مواد اولیه را خریداری کنند.

خرید میناکاری اصفهان

بهترین میناکاری اصفهان

میناکاری از هنرهای دستی است که هنرمندان میناکار به صورت تخصصی در شهر اصفهان به آن مشغول هستند. این شهر مرکز اصلی و مهد تولید ظروف میناکاری در سراسر جهان‌ می‌باشد.‌ میناکاری اصفهان جنبه تزئینی و هنری دارد و اغلب به عنوان وسایل دکوری مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد. استاد هنرمند برای ساخت بهترین میناکاری اصفهان که شفاف و با کیفیت است، از اکسید قلع استفاده می‌کند. برای ساخت‌ میناکاری در ابتدای امر از ظروفی استفاده می‌شود که به دست مسگر یا دواتگر پرداخته‌ می‌شود.
در مرحله بعد هنرمند‌ میناکاری با لعاب سفید رنگ ظرف موردنظر را در‌ می‌آورد و آن را در کوره با حرارت موردنیاز قرار‌ می‌دهد، سپس به طراحی و نقاشی آن با استفاده از رنگ‌های مخصوص‌ می‌پردازد. میناکاری به دمای ۲۰۰ تا ۸۰۰ درجه سانتی‎گراد حرارت‌ نیاز دارد تا رنگ‌ها و طرح‌ها به صورت فیکس باقی بمانند. بهترین میناکاری اصفهان به دلیل تنوع رنگ، طرح، ظریفی نقوش و تنوع به عنوان برترین محصولات میناکاری ایران در سراسر جهان شهرت پیدا کرده است. بهترین میناکاری اصفهان مانند آلبوم عکس، سرویس شربت خوری و چایخوری، غلاف خنجر، جعبه آرایش، جعبه خاتم کاری، زره، کمربند، حباب‌های‌ میناکاری، گلاب پاش، جعبه قرآن و غیره جنبه تزئینی دارند و  کالایی تجملی محسوب می‌شوند.

بهترین میناکاری اصفهان
بهترین میناکاری اصفهان

هنرمند خوش ذوق با مهارت و ترکیب رنگ‌ها، نقوش و طرح‌های مختلف بهترین میناکاری اصفهان را به جا می‌گذارد که در سراسر جهان نظیر ندارد.
امروزه میناکاری به مدل‌های متفاوت و مدرن درآمده و توانسته متناسب با هر سلیقه‌ای خود را وفق دهد. بهترین میناکاری اصفهان از آن دسته هنرهایی است که توانسته است چشم بسیاری از جهانیان را به خود خیره کند، چرا که این هنر آثار زیادی را از خود به جای گذاشته است. اما واقعیت اینجاست که هنر میناکاری، هنری است که به پیش از دوران اسلامی در ایران بر می‌گردد، شاید این مسئله برای شما جالب باشد که بدانید میناکاری جزء یکی ازهنرهایی است که قدمت پنج هزار سال دارد و از بسیاری از هنرهای دیگر که در آن زمان و امروز رواج دارد قدیمی‌‌تر است. این هنر، هنری کاملاً ایرانی و هنری باستانی محسوب می‌‌شود.
بهترین میناکاری اصفهان نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر مشهور است، بهترین میناکاری اصفهان توانسته است با صادر شدن به کشورهای دیگر به اقتصاد کمک شایانی کند. مهم‌ترین عوامل در تولید بهترین میناکاری اصفهان تبحر، تجربه و دانش است. پس از آن ابزار و مواد مناسب و سپس طرح و الگو متناسب با اندازه و نوع ظرف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بهترین میناکاری اصفهان از آن دسته هنرهای صنایع دستی است که قدمتی طولانی دارد. وسایل ساخته شده به واسطه‌ی هنر میناکاری به عنوان اشیای تزیینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقالات مرتبط با میناکاری

هنر پنج هزار ساله میناکاری

حمایت از هنر پنج هزار ساله میناکاری

اگر تاریخ را ورق بزنید می‌توانید این را به درستی درک کنید که…
طرح‌های هنر میناکاری

بررسی انواع طرح‌های هنر میناکاری

میناکاری یکی از هنر‌هایی است که در آن رنگ نقش زیادی را در ایجاد…